Rejection
Stories
„Rejection Stories” – tai iniciatyva, pristatanti kūrėjų atmetimo istorijas – asmenines, profesines, kūrybinio kelio. Kūrėjai, muzikantai, rašytojai, aktoriai ir sportininkai dalijasi savo atmetimo istorijomis. Pasakoja apie savijautas, kai atmetė kuratorius, kai į parodos atidarymą atėjo tik tėvai, ar kai į aktorių atranką pakvietė tik numetus svorio. Šios autentiškos patirtys aktualios jauniems žmonėms, kurie žengia į mokslų, karjeros ir darbo pasaulį, kupiną iššūkių, pasirinkimų, atmetimo.
Dažnai jaunimas išgyvena įtampą dėl sunkumo prisitaikyti visuomenėje, nes buvo atstumti, nepriimti ar nepakankamai įvertinti. O tai lemia jų individualų savarankiškumo, iniciatyvumo lygį ir emocinio intelekto. Ne visiems jauniems žmonėms yra lengva įveikti gyvenimo iššūkius, kai kuriems reikia pagalbos suvokiant, per kokius procesus ir jausmus jie eina, kaip juos išgyvena, o tuo pačiu suprantant, kad panašius jausmus išgyvena jų bendraamžiai, draugai ir netgi suaugę žmonės, kurie atmetimą ir atstūmimą priima kitaip. Būtent gerai išugdytas emocinio intelekto lygis ir gebėjimas atpažinti savo jausmus leidžia asmenims lengviau išgyventi sunkesnius ir krizinius gyvenimo etapus. Emocinis intelektas nėra naujas dalykas. Anksčiau jį buvo įprasta vadinti žmogaus branda, išmintimi ar psichine sveikata. Emocinis intelektas – tai žmogaus asmeninės ir tarpasmeninės kompetencijos, kurios padeda užtikrinti emocinį ir dvasinį žmogaus atsparumą ir leidžia išgyventi įvairius jausmus: džiaugsmą, nusivylimą, skausmą, liūdesį, praradimą bei kt. Siekdami užauginti žmogų su aukštu emociniu intelektu turime lavinti keturis pagrindinius gerovės aspektus: protinį, fizinį, emocinį ir dvasinį. Ilgą laiką mokykloje didžiausias dėmesys buvo kreipiamas tik į protinių ir fizinių gebėjimų lavinimą, šiek tiek mažiau į – dvasinį, o emociniam intelektui beveik neskiriama visai jokio dėmesio.
Suprasdami, kad su pandemija kyla poreikis vis intensyvesniam išmaniąjam darbui su jaunimu, jauniems žmonėms socialinę komunikacijos kampaniją vykdysime ten, kur jie praleidžia daugiausiai laiko ir kur kuria savo netikro gyvenimo iliuziją – socialiniuose tinkluose. Siekdami, kad ši inovatyvi priemonė būtų veiksni, jaunimui patraukli, įtrauki ir sudominanti, kartu su partneriais nufilmuose nuasmenintas atmetimo istorijas, kurioms pasitelksime jaunuosius Lietuvos, Italijos ir Estijos menininkus. Viso bus sukurta 30 klipų, kurie įvairia menine ir kūrybine raiška perteiks įvairas atmetimo istorijas, taip parodant jauniems žmonėms, kad atmetimas yra dalis mūsų gyvenimo, kad atmetimas vienose situacijose veda prie kitų, kurios nebūtinai yra prastesnės, kad tokie, kokie esame šiandien, yra rezultatas to, kad mūsų gyvenime buvo ir pakilimų, ir nuopolių.
Įkvėpimu tapo devynioliktame amžiuje Paryžiuje surengta „Salon des Refusés“ – oficialiai atmestų dailės darbų galerija. Anuomet kūrėjo sėkmė priklausė nuo konservatyvios Paryžiaus salono meno tarybos. Dailininkai savaip maištavo ir surengė atmestų darbų parodą, kuri tapo keliagubai populiaresnė nei visos prieš tai buvusios. Tuo metu valdžiusiam Napoleonui neliko nieko kito, kaip tik pritarti naujiems kūrybiniams vėjams. Tai tapo proveržiu meno istorijoje.
Projektą finansuoja Jaunimo reikalų agentūra (anksčiau – Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra). Projekto finansavimo sutarties numeris: 2020-1-LT02-KA227-YOU-007307. Projekto partneriai: Visuomenės ir verslo plėtros institutas (LT), VšĮ Kultūrinės ir organizacinės idėjos (LT), Fattore K (IT), Involved (EE).